Autor Wiadomość
dudi
PostWysłany: Wto 20:45, 18 Gru 2007    Temat postu: Serwer

Poradniki

Jak postawić własny serwer CS`a

Zapewne wielu z Was chciałoby postawić serwer CSa; zapewniam ze nie jest to takie trudne jak się wydaje. Przed instalacją sprawdź, czy Ty i Twój kompurter spełniacie następujące warunki:

# wymagane ip zewnętrzne (koniecznie),
# musi to byc komputer stale włączony (na serwery wlączane od czasu do czasu rzadko kto zagląda),
# komputer odpowiedniej klasy, minimum p2 400mhz 64mb pamięci RAM, około 400 mb wolnego miejsca na HDD,
# stały dostęp do internetu.

Jeśli spełniasz wszystkie warunki, możesz postawić serwer. Więc zaczynamy:)

1. Pierwszym krokiem w postawieniu serwera jest ściągnięcie odpowiednich plików. Najważniejszym plikiem jest plik serwera; zajmuje on 115 mb i jest do pobrania stad. Następnym potrzebnym nam pilkiem będzie pełna wersja counter-strikea - do pobrania stad; plik waży 121 mb. Dodatkowo potrzebne będą pliki, a raczej pluginy o nazwach:

# Metamod
# Clanmod
# Statsme
# HLGuard

Skoro juz wszystko mamy, to możemy przejść do części drugiej poradnika:)

2. Instalacja, czyli co i gdzie. Zacznijmy od pliku serwera (to ten zajmujący 115mb), jako scieżkę instalacji podajemy oczywiście jakiś katalog, powiedzmy c:/csserwer . Jak już zainstalujemy dany plik możemy instalować następny, tym razem plik CSa (csv15full.exe). Jako scieżkę instalacji podajemy ponownie c:/csserwer. I już w tej chwili można by było postawić serwer, lecz byłby to serwer bez żadnego antycheata (poza wbudowanym VACem), oraz innych pluginów. 3. Konfiguracja jest częścią trudniejszą i bardziej czasochłonną. Zacznijmy od wgrania pluginu Metamod (jest to plugin pluginow Razz). Ściągniety przez nas plik, a mianowicie metamod_i386.so wgrywamy do katalogu c:/csserwer/cstrike/dlls następnie edytujemy plik libist.gam z katalogu cstrike, zmieniamy w nim linijke gamedll_linux "dlls/cs_i386.so" na taką: gamedll_linux "dlls/metamod_i386.so". Następną konieczną czynnością jest utworzenie pliku metamod.ini w katalogu cstrike (to właśnie w tym pliku będziemy dopisywać inne pluginy). Teraz możemy edytować plik server.cfg z katalogu cstrike (w tym pliku ustawia się wszystkie opjce serwera oraz dopisuje nowe pliki konfiguracyjne pluginów). Ustawimy w nim ustawienia serwera; jeżeli chciałbyś standardowo ustawiony serwer proponuje wgrać do niego następujące komendy:

1. sv_aim 0
2. pausable 0
3. hostname "twoja_nazwa_serwera" - nazwa serwera
4. maxplayers "liczba" - ustaw maxymalna ilosc graczy mogąca grać na serwerze
5. sv_maxspeed 320
6. mp_timelimit 35
7. sv_cheats 0
8. log on
9. mp_logdetail 2
10. mp_logmessages 1
11. cm_chatspeed 1
12. mp_buytime 0.5
13. mp_autokick 1
14. mp_autoteambalance 1
15. mp_c4timer 35
16. mp_flashlight 1
17. mp_footsteps 1
18. mp_forcechasecam 1
19. mp_freezetime 2
20. mp_friendlyfire 1
21. mp_hostagepenalty 13
22. mp_limitteams 2
23. mp_startmoney 800
24. decalfrequency 5
25. mp_mapvoteratio 0.5
26. mp_roundtime 4
27. mp_tkpunish 1
28. mp_falldamage 1
29. sv_maxrate 8000
30. sv_minrate 4000
31. rcon_password "twoje_haslo" - komenda sluzaca do dostępu konsoli serwera, wpisz swoje hasło
32. exec banned.cfg
33. cl_download_ingame "1"
34. cl_allowdownload "1"
35. cl_allowupload "1"

Czas na wgranie reszty pluginów, może zacznijmy od CM (Clanmoda). Rozpakowujemy całą zawartość Clanmoda do katalogu 'cstrike', a następnie do pliku metamod.ini z katalogu 'cstrike' dodajemy następująca linijke: linux dlls/clanmod_mm_i386.so . Instalacja Statsme wygląda podobnie - rozpakowujemy zawartość pliku z pluginem statsme do katalogu 'cstrike' a w pliku metamod.ini dodajemy następna linijkę: linux dlls/statsme_mm_i386.so Teraz plik hlguarda... wszystko oczywiście leci do 'cstrike' a w pliku metamod.ini dodajemy: linux dlls/hlguard_mm_i386.so Dobra wszyskie pluginy są już dodane, ale... nie mają jeszcze zlokalizowanych swoich plików konfiguracyjnych, więc edytujemy plik server.cfg (z katalogu cstrike) i na samym końcu dodajemy takie linijki:

# exec statsme.cfg
# exec clanmod/clanmod.cfg
# exec hlguard/hlguard.cfg

zapisujemy plik i... serwer gotowy. Reraz wystarczy go tylko odpalić i grać Smile

4. Odpalanie Smile jest chyba najbardziej ekscytującą chwilą; najlepiej zrobić skrót: C:/csserwer/hlds.exe -game cstrike +map de_dust i serwer działa Smile

5. Sprawdzanie - aby mieć pewność, że serwer działa powinieneś sprawdzić czy w okienku serwera był taki napis jak: WON auth serwer... gdzieś na samej górze, na dole zaś coś typu: Adding master server . Sprawdzić możesz także w inne sposób np. wpisz w konsoli serwera "say test serwera", jeśli niżej pokaże się coś typu "nazwa_serwera test serwera" to znaczy, że twój serwer działa. Najprostszym i najlepszym sposobem jest po prostu próba połączenia się z serwerem... Smile
Powodzenia

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group